The photography is a great vehicle for communication, a role in the creation of the imaginary life in a village or a territory. Les années 1920 voient l'émergence d'un type d'ouvrages consacrés à présenter des territoires (pays, régions ou ville) combined textes et photographs. Le livre Berlin in Bildern d'Adolf Behne et Sasha Stone correspond parfaitement à ce genre. In the light of the photographs taken during the vieux and the nouveau of Berlin, they were certain in their architectural quality in 1929. Sasha recourtes tantôt à des prises de vues classiques tantôt à des images empruntant les codes de la Nouvelle Vision. Dans ses images de Berlin – certaines publiées dans le livre Berlin in Bildern et d'autre non – se devine parfois une volonté, influencée par la politique de la république de Weimar (le régime politique allemand de l'époque), de montre Berlin telle une métropole moderne à l'instar de Paris ou, mieux encore, de New York. The accent is always wrong with the verticality of the immeubles and the use of the contre-plongée, with regard to the "urban traffic" of the expression of the modern urban environment, with the electricity used in the intermediary of the central electricity of the Klingenberg and with the construction of the métro symbols of progress. A photograph that tells the celle of the chanter of the Place Alexander (Alexanderplatz) is not a pretext for exploring modernity and documenting the urban transformation.
Gallery